Icon Search
Icon
Icon Search
Icon Info.TehranMusic.com@gmail.com Icon 09125032337
بیوگرافی داود حاتمی + عکس
داوود حاتمی
جدید به نام داوود حاتمی
داوود حاتمی - داوود حاتمی
Date ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ Download 125,257 Like 138 Comment ۰
More


بیوگرافی داود حاتمی + عکس



داود حاتمی خواننده متفاوتی است که با اولین اثر خود مورد توجه شنوندگان خاصی قرار گرفته است. اگرچه صدای او گرم و شنیدنی است اما خودش نقطه قوت کارهایش را ترانه هایش میداند. او خواندن را وسیله ای برای ارائه بهتر اشعارش میداند و هدف نهایی خود را آگاهی بخشی از طریق سروده هایش میداند. هرچند به جنبه های زیبا شناسانه عرضه این اشعار هم توجه دارد.
خودت را ساده معرفی کن
داود حاتمی متاهل زاده ۱۳۵۱٫ تحصیلات و مشاغل من تا امروز و من بعد هم در زمینه مدیریت و تجارت بوده و هست.
یعنی تحصیلاتی در زمینه موسیقی نداشتی؟
تحصیلات آکادمیک خیر ولی تا جایی که توانستم سعی کردم نسبت به کار موسیقی و در حیطه ای که انجام میدهم دانش اندوزی کنم و در این خص۳وص محضر استادان خوبی را درک کرده ام که سپاسگزار همه آنها هستم.
از چه زمانی تصمیم گرفتی وارد موسیقی پاپ بشوی؟
علاقه من برای ورود و شناخته شدن در موسیقی پاپ به حدود سی سال پیش برمیگردد که ترانه هایم قوام و شکلی درست گرفته بود و اهالی فن آنها را تایید میکردند. اما هرگز قصد خوانندگی نداشتم. من همیشه خود را در قامت ترانه سرا میدیدم و آرزویم این بود ( و هنوز هم هست) که خوانندگان بزرگ ترانه های من را بخوانند.

[caption id="attachment_265977" align="aligncenter" width="500"] داوود حاتمی[/caption]

پس یعنی فقط به دبال ترانه سرایی بودی؟
دقیقا.
خوب چه شد که خواندی؟
دوستی داشتم به نام بنیامین با نام هنری بنیامین باران که در باشگاهی که من مربی آن بودم تمرین میکرد. اواولین کسی بود که بعد شنیدن ترانه های من، به من پیشنهاد داد که آنها را خودم بخوانم. البته او من را تشویق کرد که صدای خوبی دارم. جالب اینجاست که خودم هنوز صدای دکلمه و گویندگی خودم را بیشتر از صدای خواندنم دوست دارم.
پس دوست داری بیشتر دکلمه کنی؟ برای این کار آموزش دیدی؟
بله. اگر صفحه اینستاگرام من رو هم مشاهده کرده باشید پر است از دکلمه های من. اما در مورد آموزش باید بگویم به طور مستقیم برای دکلمه خیر. اما من در سال ۷۲ برای آزمون دوبله به سندیکای گویندگان رفتم. آن زمان در ساختمانی قدیمی در جاده قدیم یا همان خیابان شریعتی بود جایی بالاتر از خیابان سمیه. مرحوم زنده یاد سیامک اطلسی با من صحبت کرد و کلاسهایی را شرکت کردم. درس و دانشگاه اجازه ادامه این دوره را نداد اما خودم عاشق این بودم که صدای فیلم را ببندم و خودم جای هنرپیشه ها صحبت کنم. این کار باعث شد کنترل خوبی روی صدایم پیدا کنم و از طرفی اغلب دیالوگ های معروف سینمایی را از بر بودم. به هر حال این تمرینات بعلاوه علاقه وصف ناپذیر من به دکلمه های زنده یاد خسرو شکیبایی و گوش دادن هزار باره آنها تجربیات و تمرینات من برای گفتن دکلمه بود.



اولین بار کجا و کی خواندی؟
مثل همه در حمام و در کودکی!
اما از شوخی بگذریم من جسته و گریخته خواننده های مورد علاقه ام را تقلید میکردم. البته مثل اغلب افراد معمولی خودم تصورم این بود خیلی شبیه آن خواننده میخوانم ولی کسانی که می شنیدند نظری کاملا متفاوت داشتند.
اولین بار در سال ۷۹ دوره تئوری موسیقی و سلفژ را نزد استاد گوران در آموزشگاهی در تجریش گذراندم و بعدها یعنی شش سال بعد در کنار استاد فرهاد هراتی همین دوره ها را کامل تر کردم. اینها اولین اقدامات جدی من برای خواندن بود.
به نظر شما دانستن تئوری موسیقی و دانش عمیق تر برای یک خواننده پاپ لزومی دارد؟
بستگی دارد بخواهی در چه سطحی بخوانی. اگر بخواهی یک نسخه درست و استاندارد از خواندن ارائه کنی قطعا این دوره ها درک بهتری از اثر و اجرای بهتری را برای خواننده به ارمغان خواهد آورد.
تا به حال چند کار رسمی خوانده ای و منتشر کرده ای؟
یک البوم شامل ۸ آهنگ و یک تک آهنگ را به طور رسمی در سال ۹۹ مجوز گرفته ام و اولین آنها همین ترانه ببین ببین است که بیرون آمده. بقیه نیر به مرور به بازار عرضه خواهد شد.
چرا اینقدر با فاصله؟



خوب اتفاقاتی در این میان افتاد که باعث شد من در بیرون دادن البوم قدری تامل کنم. الان هم بقیه کارهای البوم با تغییراتی در ملودی و قطعا در تنظیم به بازار خواهد آمد. مساله اصلی سرعت تغییرات در سلایق و مخاطب و حال و هوای اجتماعی کشور است که باعث میشود یک کار تولید شده در سال ۹۹ برای ۱۴۰۳ مناسب نباشد. به ویژه که برخی ملودی ها و اغلب تنظیم ها با سلیقه من سازگار نیست.
آیا ترانه جدیدی دارید که بخواهید بخوانید؟
بله. یک ترانه بسیار زیبا به نام نفس هست که به زودی خوانده میشه و برای بعد تعطیلات روانه بازار خواهد شد.
به نظرتون چه میزان استقبال از سوی مخاطبین خواهد داشت؟
من در ابتدای راه هستم و مخاطب زیادی ندارم اما جامعه هدف من برای تولید کاملا مشخص است. با توجه به این جامعه هدف و محتوای ترانه، به نظرم دوست داشته خواهد شد. دست کم دکلمه دو بیت آن در صفحه خودم در کمتر از سه روز ۴۵ هزار بازدید داشت. فکر میکنم مخاطبی که من به دنبال آن هستم دقیقا این ترانه را دوست خواهد داشت. امیدوارم خواندن من به گونه ای باشد که چیزی به تاثیر ترانه اضافه کند.
چه زمان باید منتظر کنسرت شما باشیم؟
این کاملا بسته به استقبال مخاطب است. در واقع مخاطب است که با ابراز علاقه از خواننده میخواهد که اجرا داشته باشد. در مورد زمانش نظر خاصی ندارم اما میتوانم بگویم هدف من هست.
دوست دارید رکورد کنسرت را در یک سال بشکنید؟
نه اصلا چنین چیزی را تصور نمیکنم.
چرا؟
چون سبک کار من طوری نیست که بتواند به این ظرفیت دست پیدا کند که مثلا سالی ۱۰۰ کنسرت داشته باشد. خودم هم شخصا تعداد کنسرتهای کمتر و با کیفیت بهتر را ترجیح میدهم.
میدانم که در حوزه سینما هم تجربیاتی دارید. آیا این هنر هم در بین اهداف آتی شما هست؟
قطعا. من تجربه بازی هم دارم که البته جدی نبود و برای خود من هم هدف جدی نبوده است. با اینکه این موقعیت برای من وجود داشته ولی نوشتن فیلمنامه به قدری برای من دنیای پر مکاشفه و زیبایی است که بازیگری را در نظرم کمرنگ میکند. البته ارزش هنر بازیگری در جای خود محفوظ است و من صرفا در مورد جایگاه بالای نویسندگی در برابر بازیگری در ذهن خودم صحبت میکنم. هنوزم مینویسم و روزی کاری از من خواهید دید. البته در زمینه موسیقی دوست دارم ترانه ای برای یک فیلم خوب بنویسم و اگر شد بخوانم. ولی سرودن ترانه برای فیلم خوب در اولویت من است تا خواندن در آن فیلم.
دیدگاه کاربران
در حال بررسی (0) | تایید شده (0)
پاسخ به نظر ، لغو پاسخ
ارسال نظر
دیگر ترانه های داوود حاتمی
© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به تهران موزیک می باشد.
طراحی سایت و پشتیبانی توسط وب طراحان جوان
© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به تهران موزیک می باشد.
طراحی سایت و پشتیبانی توسط وب طراحان جوان
Cover
More More